انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 همین چند روز پیش بود که فناوری «عینک گوگلی» به صدر خبرهای دنیا راه یافت و بسیاری را شگفت زده کرد اما گویا پنتاگون یک گام از غول جستجوگرهای اینترنتی پیش تر است.
گزارش ها از آن حکایت دارد پنتاگون به شرکت «Innovega» سفارش تولید لنزهایی را داده است که اطلاعات دریافتی از هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره ها را متمرکز و مستقیماً در برابر دیدگان کسانی که آنها را روی چشم گذاشته اند به صورت سه بعدی نمایش می دهند.
این لنزها از شیشه بسیار سبکی ساخته شده و یک نمایشگر داخلی شفاف نیز دارند. کاربر آنها را بی هیچ واسطه ای روی سطح چشم هایش می گذارد.
به گفته مدیرعامل شرکت «Innovega»، تجربه بینایی از پشت این لنزها مانند نگاه کردن به یک تلویزیون 240 اینچی از فاصله سه متری است.
نظامیان در صحنه نبرد باید بی وقفه همه تحرکات دشمن را زیر نظر داشته باشند. همزمان با این فرایند، اطلاعات زیادی - از نوشته و نمودار گرفته تا فیلم و عکس- گردآوری می شود که برای بهره برداری باید به گونه ای در اختیار آنان قرار گیرد.
برخی از این اطلاعات را دوربین ها، هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره هایی گردآوری کرده اند که در دور دست ها همه چیز را زیر نظر دارند.
بدین ترتیب لنز ابتکاری شرکت «Innovega» و نمایشگر داخلی کاملاً شفاف آن را باید یک گام به پیش تلقی کرد که به گونه ای پیکره بندی شده تا در مدیریت صحنه جنگ به نظامیان یاری رساند.
بر خلاف مدل های دست و پاگیر پیشین، لنز جدید را می توان بدون آنکه مزاحمتی ایجاد کند هنگام جابجایی همچنان روی چشم حفظ کرد.
آژانس طرح های پژوهشی پیشرفته دفاعی(DARPA) - که به عنوان بازوی دانش پایه ارتش آمریکا شناخته می شود- تاکنون از همتای کلاه مانند این فناوری پشتیبانی کرده است اما همانگونه که اشاره شد این طرح بزرگ و دست و پاگیر است.
لنزهای جدید محصول فرایندهای ریز مهندسی(نانو) بوده و یک ابزار تمرکز اطلاعات دیداری به شمار می آیند. لنزها نیازی به انرژی ندارند بنابراین به صورت ایمن می توان آنها را روی چشمان گذاشت.
بسیاری از ابتکارهای «آژانس طرح های پژوهشی پیشرفته دفاعی»، فناوری های غیرعادی محسوب می شوند. با وجود این در کارنامه «DARPA»، جهش های دوراندیشانه بسیاری را در عرصه فناوری می توان سراغ گرفت.
نخستین ابزارهای «واقعیت مجازی» از نوآوری های این آژانس بوده و از سویی آن را باید یکی از پیشگامان اینترنت مدرن به شمار آورد.
بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی «DARPA»، لنزهای تماسی موسوم به «iOptiks» با بهینه سازی بینایی طبیعی به کاربر امکان می دهند «واقعیت افزوده مجازی» را بدون نیاز به تجهیزات دست و پاگیر مشاهده کند.
کاربر با این لنزهای تماسی جدید همزمان می تواند روی اشیای دور و نزدیک تمرکز کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 8:30 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 212
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 212
بازدید ماه : 261
بازدید کل : 74035
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان