انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 در مطلب آموزشي اين هفته مي‌خواهيم درباره تنظيماتي صحبت کنيم که شايد کمي پيش پا افتاده به نظر برسند، اما بسياري از شما عزيزان تا به امروز با آن سر و کار نداشته‌ايد. مي‌خواهيم در رابطه با Properties در منوي استارت صحبت کنيم. منويي که هميشه در مقابل چشمان کاربران ويندوز قرار دارد اما بسياري از کاربران، توجه‌ چنداني به آن نشان نداده و تنها براي خاموش کردن ويندوز روي آن کليک مي‌کنند. نکات عنوان شده در اين مطلب درباره ويندوز 7 است که البته تفاوت چنداني با اين تنظيمات در ويندوز اکس‌پي نيز ندارد.

 

يک کليک‌راست ساده

روي منوي استارت راست‌کليک کرده و سپس گزينه Properties را انتخاب کنيد. با انجام اين کار پنجره مربوط به تنظيمات Taskbar and Start Menu Properties نمايش داده مي‌شود. اين پنجره از 3 زيرشاخه تشکيل شده است. اين شاخه‌ها شامل تنظيمات مربوط به قسمت‌هاي نوار وظيفه يا همان Taskbar، منوي آغاز يا همان Start Menu و نوار ابزار يا همان Toolbars هستند.

 

تنظيمات نوار وظيفه

در اولين قسمت از تنظيمات اين بخش عبارت Lock the Taskbar را مشاهده مي‌کنيد. علامت‌دار کردن اين گزينه سبب ثابت ماندن نوار وظيفه ويندوز مي‌شود. لازم به توضيح است که در شرايط معمول شما مي‌توانيد با عمل کشيدن و رها کردن، محل قرار گرفتن نوار ابزار ويندوز را در چهار سمت بالا، پايين، چپ و يا راست صفحه‌نمايش جابه‌جا کنيد که اين کار جذابيت ويژه‌اي در صفحه‌نمايش شما ايجاد مي‌کند. علامت‌دار کردن عبارت دوم سبب مي‌شود تا نوار وظيفه ويندوز شما حالت مخفي پيدا کند. در اين شرايط هر زمان که ماوس را روي محل نوار وظيفه قرار دهيد، اين نوار فعال و در ساير شرايط محو مي‌شود. گزينه سوم اين بخش نيز اندازه نمايش آيکون‌ها در نوار وظيفه را کوچک مي‌کند تا تعداد آيکون‌هايي که در اين قسمت نمايش داده مي‌شود، بيشتر شود.

 

تنظيمات منوي Start

اولين گزينه اين بخش مربوط به جزئيات نمايش برنامه‌ها، لينک‌ها و آيکون‌ها در منوي استارت است. روي Customize که کليک کنيد پنجره مربوط به اين تنظيمات باز مي‌شود. در اين پنجره گزينه‌هاي مختلف مربوطه به بخش‌هاي گوناگون منوي استارت را مشاهده خواهيد کرد. بخش اول مربوط به آيکون My Computer است که گزينه‌هاي نمايش به‌صورت تک آيکوني، فهرستي از درايوها و يا عدم نمايش را به کاربر ارائه مي‌کند. بخش دوم مربوط به نمايش دادن و يا ندادن Connect to در منوي استارت است که براي اتصال به شبکه‌ و اينترنت مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در ادامه اين فهرست تنظيمات مربوط به نمايش Control Panel ،Default Program ،Devices And Printers ،Documents ،Downloads و موارد ديگر قرار دارد که مشابه دو مورد ذکر شده است.

يکي از قسمت‌هايي که در اين بخش مي‌تواند براي شما عزيزان مفيد باشد، Favorites menu است. با فعال کردن اين قسمت گزينه‌اي به منوي استارت ويندوز شما اضافه خواهد شد که مي‌توانيد در آن، تمامي علاقه‌مندي‌هاي خود را فهرست کرده و دسترسي به آن‌ها را افزايش دهيد. پس از فعال کردن اين بخش، روي نام کاربري خود که در سمت راست و در رديف اول منوي استارت قرار دارد کليک کنيد. حال وارد پوشه علاقه‌مندي‌ها و يا همان Favorites شويد. در اين پوشه مي‌توانيد تمامي اطلاعات فعلي را حذف و بر اساس نياز و علاقه‌مندي خود، کليدهاي ميان‌بري را طبق آن‌چه در شماره گذشته آموزش داده شد، براي دست‌يابي به علاقه‌مندي‌هاي خود (از قبيل فايل‌ها، پوشه‌ها و برنامه‌ها) ايجاد کنيد. سپس مي‌توانيد با مراجعه به منوي علاقه‌مندي‌ها در استارت، نتيجه کار خود را مشاهده کنيد.

با خروج از پنجره Customize و مشاهده پنجره قبل، مي‌توانيد تنظيمات مربوط به کليد Power ويندوز را تغيير دهيد. اين بخش به شما امکان مي‌دهد تا نحوه عملکرد کليد خروج از ويندوز را تعيين کنيد. اين کليد مي‌تواند وظيفه قرار دادن سيستم در حالت خاموش کامل، خاموش موقت، راه‌اندازي مجدد و يا استراحت را بر عهده داشته باشد. بنابراين شما بايد بر حسب نياز خود، نحوه عملکرد آن را تعيين کنيد. با تغيير دادن اين گزينه و تاييد آن، گزينه مورد نظر شما به عنوان گزينه اصلي در منوي استارت و در آخرين قسمت از نوار سمت راست در نظر گرفته شده، نمايش داده خواهد شد. ساير گزينه‌ها نيز با کليک کردن روي فلش مقابل آن قابل مشاهده و انتخاب است.

 

تنظيمات نوار وظيفه

اگر تمايل داشته باشيد مي‌توانيد بر قدرت نوار ابزار ويندوز خود بيفزاييد. اين کار با علامت‌دار کردن گزينه‌هايي که در اين بخش از تنظيمات وجود دارد انجام مي‌شود. استفاده از گزينه Address براي ساده‌ و سريع‌تر شدن دسترسي به بخش‌هاي مختلف، قرار گرفتن فهرست متعلقات صفحه زمينه ويندوز در نوار ابزار، از جمله تنظيماتي است که کاربر مي‌تواند بر حسب نياز از آن‌ها استفاده کند.

منبع:خراسان


نظرات شما عزیزان:

saha
ساعت19:53---25 فروردين 1391
matalebe elmie weblogetun qabele tahsine.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 11:16 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 73873
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان