انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 کاربران ايراني از اين پس مي‌توانند دامنه‌هاي بين‌المللي سطح بالا را براي سايت‌هاي خود انتخاب کنند. معاون سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به حضور ايران در چهل و سومين اجلاس جهاني سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اينترنت گفت: امکان دسترسي به پيشنهادات ثبت دامنه‌هاي سطح بالاي عمومي جديد براي ايران به عنوان يکي از اعضاي کميته مشورتي GAC فراهم شده است.

 

نتايج حضور ايران در اجلاس آيکان

علي اصغر انصاري در گفت‌وگو با مهر از حضور ايران در چهل و سومين اجلاس آيکان که به تازگي در کاستاريکا برگزار شد، خبر داد و نتايج حضور ايران را در اين اجلاس، تشريح کرد.

وي با بيان اين که اجلاس بين‌المللي سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اينترنتي -آيکان- هر سال سه بار و در نقاط مختلف دنيا برگزار مي‌شود، اظهار داشت: در اين اجلاس موضوعات روز مربوط به نام‌ها و دامنه‌هاي اينترنتي مطرح و مورد توجه اعضا قرار مي‌گيرد.

 

ايران عضو کميته مشورتي آيکان

انصاري در تشريح ساختار موسسه آيکان که به صورت هيات مديره‌اي اداره مي‌شود و داراي اعضاي حقوقي و حقيقي است، به مهر گفت: آيکان از دو بخش سازمان پشتيبان –SO– و کميته‌هاي مشورتي –AC– تشکيل شده است که روساي SOها و ACها در قالب 21 عضو اعضاي هيات مديره آن را تشکيل مي‌دهند. وي با بيان اين که SOها بيشتر بحث‌هاي فني و تکنيکال را دنبال مي‌کند و شامل 3 بخش کد نام‌هاي کشور با نام اختصاري CCNSO، نام‌هاي دامنه‌هاي سطح بالاي عمومي جديد با نام اختصاري GNSO و مجموعه آدرس‌گذاري با نام اختصاري ASO مي‌شود، ادامه داد: در واقع اين SOها بر بخش‌هاي فني و حقوقي دامنه‌هاي ملي و محلي و ثبت آن‌ها را نظارت دارد و پيشنهادات مربوطه را به کميته‌هاي مشورتي ارائه مي‌دهد.

معاون سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به مجموعه ديگري که در آيکان فعاليت دارد و اصطلاحا با نام AC و يا کميته‌هاي مشورتي شناخته مي‌شود، تصريح کرد: ايران عضو يکي از زيرمجموعه‌هاي کميته‌هاي مشورتي آيکان با نام GAC است. وي کميته‌هاي مشورتي را شامل چهار گروه GAC ،SSAC ،RSSAC و AAC عنوان کرد که ايران عضو گروه GAC که کميته مشورتي دولتي محسوب مي‌شود و 112 نماينده از کشورها و نواحي در آن حضور دارند، است.

 

دسترسي ايران به دامنه‌هاي سطح بالا

انصاري با تاکيد بر اين که هرآن چه که بخواهد در آيکان به تصويب برسد پس از بررسي‌هاي فني و حقوقي از سوي SOها، در کميته‌هاي مشورتي مورد بررسي قرار مي‌گيرد و بعد از نهايي شدن به عنوان مصوبه به تصويب آيکان مي‌رسد، خاطرنشان کرد: ما به عنوان سازمان فناوري اطلاعات نماينده ايران در GAC هستيم و ملاحظات دولت خود را در آيکان اعلام مي‌کنيم؛ به اين ترتيب هر آن چه که از سوي آيکان بخواهد تصويب شود به عنوان لايحه و پيشنهاد در کميته‌هاي مشورتي مطرح مي‌شود و ما مي‌توانيم در فرآيند تصويب آن اعمال نظر کنيم.

وي با اشاره به موضوع ثبت دامنه‌هاي سطح بالاي عمومي جديد که هم اکنون مطرح است، گفت: ايران به عنوان يکي از اعضاي کميته GAC تمامي ايميل‌ها و پيشنهادات مربوط به ثبت دامنه سطح بالا را که قرار است در آيکان تصويب شود، دريافت مي‌کند؛ با اين وجود اگر نگراني و دغدغه و ملاحظه‌اي در کار باشد آن را مطرح کرده و آيکان نيز با مشورت و راي‌گيري از ما به عنوان يکي از اعضا، پيشنهاد اخذ شده را مصوب خواهد کرد.

 

دات حافظ، دات سعدي!

انصاري با بيان اين که در اجلاس جهاني آيکان در کاستاريکا مهم‌ترين بحثي که مطرح شد مربوط به ثبت دامنه‌هاي جديد سطح بالاي عمومي بود، به مهر گفت: هم اکنون آيکان اين امکان را به وجود آورده که هر دامنه اينترنتي را با پرداخت هزينه که حدود چند هزار دلار است، بتوان به ثبت رساند؛ بر اين اساس اين موضوع و تعريف دامنه‌هاي جديد نگراني‌هايي را براي دولت‌ها به وجود آورده که بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با ارائه مثالي اين گونه توضيح داد: براي مثال هم اکنون امکان ثبت دامنه -دات حافظ و يا دات سعدي- ممکن شده و هر فرد حقيقي و حقوقي در هر کجاي دنيا مي‌تواند آن را خريداري کرده و زير دامنه‌هاي آن را به فروش برساند که اين گونه موارد دغدغه‌هايي را براي کشورها از حيث ملاحظات ملي به همراه خواهد داشت به همين دليل کميته مشورتي GAC در اين اجلاس از آيکان خواست تا دسترسي به تمامي فرم‌هاي پيشنهاد ثبت دامنه‌هاي سطح بالا را از سراسر دنيا به اين کميته بدهد و پس از ارزيابي توسط GAC و موافقت با آن در هيات مديره آيکان مورد تصويب قرار گيرد.

منبع:خراسان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 11:16 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 73915
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان