انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 هفته گذشته گوگل از يکي ديگر از پروژه‌هاي آينده خود رونمايي کرد.

اين پروژه که عنوان عينک گوگل يا Google Glass را به خود گرفته در حقيقت يک عينک است که مي‌تواند جايگزين دستگاه‌هاي تلفن همراه امروزي گردد.

گفته مي‌شود که عينک گوگل دومين پروژه بزرگ گوگل است که براي سال‌ها گوگل فکر ساخت و اجراي آن را در سر مي‌پرورانده است. بر اساس گزارش پايگاه خبري Tech Crunch ممکن است در زمان ارائه اين پروژه به عموم، نام آن نيز تغيير پيدا کند.

در اين گزارش آمده که از ماه ژوئن 2003 پايگاهي به نام GoogleEye.com به نام گوگل ثبت شده که به احتمال زياد همين نام که به معني چشم گوگل است به اين پروژه داده خواهد شد.

به هر حال هر نامي که به اين پروژه داده شود در حقيقت ماهيت آن عينکي خواهد بود که داده‌هاي مرتبط با کاربر خود را هنگامي که روي چشم وي قرار مي‌گيرد، به او نشان مي‌دهد.

اين داده‌ها از وضعيت آب و هواي منطقه گرفته تا نکاتي که کاربر به منظور يادآوري به حافظه آن سپرده است، شامل مي‌شود. کاربر مي‌تواند با اين عينک با دوستان خود به صورت تصويري تماس گرفته با آن‌ها مکالمه داشته باشد يا قراري را تنظيم کرده و آن را به حافظه عينک بسپارد. ديگر ابزارهاي گوگل مانند نقشه گوگل مي‌تواند در انتخاب مسير به کاربر کمک کرده و راه‌ها را روي شيشه عينک به وي نشان دهد. همچنين اين عينک از امکان پردازش صوت به منظور اخذ فرامين کاربر به عنوان يکي از راه‌هاي تعامل با کاربر خود، برخوردار است.

يکي از افراد کليدي در توسعه اين پروژه شخصي است به نام بابک پرويز که فردي ايراني بوده و در رشته مهندسي برق از دانشگاه شريف فارغ‌التحصيل شده است. وي براي تکميل تحصيلاتش به دانشگاه ميشيگان آمريکا رفت و در سال 2001 در تحقيق دوره دکتراي خود به دانشگاه هاروارد منتقل شد و هم‌اکنون نيز در دانشگاه واشينگتون تحقيقات خود را دنبال مي‌کند.

بابک پرويز پيش از آن که به گوگل بيايد روي مقاله‌اي با عنوان کاشت قطعات الکترونيکي نوري روي شيشه و پلاستيک کار مي‌کرده است. گفته مي‌شود که گوگل با استفاده از اين طرح قصد دارد روي صفحه‌هاي نمايش نسل آينده کار کند.

ديگر همکاران بابک پرويز در اين پروژه استيو لي و سباستين تران هستند.

هر چند در حال حاضر عينک گوگل در حد يک طرح به سرمي‌برد اما پيش‌بيني مي‌شود براي سال آينده به منظور ارائه به کاربران آماده گردد. از طرف ديگر بيان مي‌شود که بسياري از ابزارهاي گوگل مانند نقشه اين شرکت در اين پروژه به کمک آن مي‌آيند اما پس از آماده شدن مي‌تواند جايگزين فناوري‌هايي مانند تلفن‌هاي هوشمند گردد.

منبع:خراسان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 11:9 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 108
بازدید کل : 73882
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان