انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 از هاردديسک‌هاي External بيشتر بدانيد

اين روزها انتخاب يک حافظه همراه، بسيار مهم به‌نظر مي‌رسد چرا که وسيله‌اي براي حمل اطلاعات ضروري و روزمره، مورد نياز است.

اولين گزينه براي اين موضوع، فلش‌مموري است اما اين حافظه کوچک داراي ظرفيت مشخص و پاييني است. حال اگر ظرفيت بيشتري را طلب مي‌کنيد بايد به‌سراغ هاردديسک‌هايي با حجم بالاتر برويد.

هاردديسک‌هاي قابل حمل يا External، ساختاري کاملا شبيه به هاردديسک‌هاي معمولي دارند ولي به اين هاردديسک‌ها 2 نکته ديگر اضافه شده است: اول، محفظه‌اي زيبا براي آن‌که دست با آن تماس مستقيم نداشته و همراه داشتن آن آزاردهنده نباشد و دوم، پاور داخلي که تغذيه برق از طريق کابل USB را براي آن فراهم مي‌آورد. همچنين هاردديسک‌هاي External از امکان HotPlug نيز بهره مي‌برند.اين نکته باعث مي‌شود براي اتصال و قطع کردن هاردديسک، نيازي به خاموش کردن سيستم نباشد.

محافظت از اطلاعات: هاردديسک‌هاي معمولي چون در داخل کيس نصب شده و در يک جاي ثابت قرار مي‌گيرند، هيچ محافظي در برابر ضربه وارده ندارند؛ پس کافي است که ضربه‌اي به آن‌ها وارد شود تا اطلاعات هاردديسک‌ از دست برود ولي در هارد‌ديسک‌هاي قابل حمل، هاردديسک کاملا در داخل يک محيط ضد ضربه قرار گرفته است که مي‌تواند باعث دفع اکثر ضربه‌هاي ناخواسته شود.

اتصال ساده و راحت: برخلاف هاردديسک‌هاي معمولي که نصب آن‌ها دردسر زيادي دارد، اتصال هاردديسک‌هاي قابل حمل تنها با يک کابل برقرار مي‌شود.

در حال حاضر بيشتر هاردديسک‌هاي External از USB2.0 استفاده مي‌کنند که اين پورت هم در حال قديمي شدن است و جاي خودش را به USB3.0 مي‌دهد.

هاردديسک‌هاي با ظرفيت بالا مانند 1 ترابايتي‌ها به اين پورت مجهز شده‌اند.

اين پورت در برخي از لپ‌تاپ‌هاي جديد نيز استفاده شده است.

آنچه که بايد در خريد هاردديسک External به آن توجه داشته باشيد:

قبل از خريد، نياز خود را تعيين کنيد که ذخيره‌سازي اطلاعات‌ به‌عنوان آرشيو مدنظر است يا تصميم به نگهداري فايل‌هاي مورد نياز و ضروري خود داريد.

برخي بايد اطلاعات روزمره خود را در حجم بالايي نگهداري کنند از اين‌رو نياز به يک هاردديسک با ظرفيت بالا داشته و از طرفي بايد هاردديسکي با ابعاد مناسب براي خود برگزينند. با اين توضيح، هاردديسک‌هاي External به 2 دسته تقسيم مي‌شوند:

هاردديسک‌ پاسپورتي که ابعاد کوچکي داشته و مي‌توان آن‌را در داخل جيب قرار داد و براي برق از يک کابل USB2.0 بهره مي‌برد.

نوع ديگر، هاردديسک کنسولي است که روي ميز قرار گرفته و ابعاد بزرگي دارد و براي برق خود از يک آداپتور جداگانه بهره مي‌برد.

ظرفيت: اين موضوع، مهم‌ترين نکته در تعيين قيمت هاردديسک است. شما مي‌توانيد مدل‌هايي از 250 گيگابايت تا 2 ترابايت را انتخاب کنيد.

سرعت چرخش و ميزان بافر: سرعت چرخش هارد‌ديسک‌ که با واحد دور در دقيقه بيان مي‌شود، نشان‌دهنده ميزان و سرعت انتقال اطلاعات است که به‌طور معمول اين ميزان در حدود 7200 دور در دقيقه و يا 5400 دور است که هر چه اين ميزان بيشتر باشد سرعت تبادل اطلاعات هم بيشتر خواهد بود.

اندازه: هر چند مدل‌هاي کوچک‌تر امکانات محدود‌تري دارند اما اين مسئله در کنار وزن کمتر و قابليت حمل راحت‌تر، شايد قابل چشم‌پوشي باشد.

گارانتي: در زمان خريد به اين نکته و معتبر بودن آن بايد توجه ويژه‌اي داشت.

منبع  : خراسان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 9:11 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 73839
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان