انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 مروزه بالا بردن سرعت وب به اولويت بسياري از ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي تبديل شده است چرا که سرعت بالاي وب‌سايت‌ها از يک سو باعث صرفه‌جويي در وقت و هزينه کاربران مي‌شود و از سوي ديگر آن‌ها را تشويق مي‌کند تا وقت بيشتري را در اينترنت سپري کنند و يا حتي تمايل بيشتري براي سرمايه‌گذاري در وب داشته باشند.

گوگل و مايکروسافت دو شرکتي هستند که به طور ويژه براي ايجاد وب سريع‌تر تلاش مي‌کنند و در اين زمينه با يکديگر رقابت دارند. هفته گذشته شرکت مايکروسافت از ارائه فناوري جديد HTTP خود با تاکيد بر دو پارامتر سرعت و پويايي خبر داد.

اگر چه پيش از اين گوگل طرحي به نام SPDY را براي بالا بردن سرعت HTTP پيشنهاد کرده و اين موضوع نيز مورد توافق مهندسين اينترنت و ناظران استانداردهاي وب قرار گرفته است اما مايکروسافت قصد دارد نقش پررنگ‌تري نسبت به گوگل در بهبود سرعت وب داشته باشد.

لازم به ذکر است SPDY يک پروتکل توسعه يافته در شبکه مي‌باشد که به منظور انتقال محتواي وب توسط گوگل ايجاد شد. اين پروتکل در حال حاضر در مرورگرهاي کروم و فايرفاکس مورد استفاده قرار مي‌گيرد. SPDY شبيه HTTP است و براي کاهش زمان تاخير بارگزاري صفحات وب و نيز بهبود امنيت آن‌ها به کار مي‌رود.

 

تاييدي همراه با رجزخواني

مديران شرکت مايکروسافت بر اين باور هستند که فناوري جديد HTTP با رويکرد پويايي و سرعت، از پروتکل SPDY شرکت گوگل و نيز کار بر روي WebSocketها شروع مي‌شود. آن‌ها عقيده دارند SPDY در بالا بردن آگاهي عمومي نسبت به عملکرد وب‌سايت‌ها بسيار موثر واقع شده است. با اين حال قصد دارند اثبات کنند که فناوري جديد شرکت مايکروسافت نسبت به پروتکل شرکت گوگل کارايي بهتري دارد. مايکروسافت با اين که پروتکل SPDY را قبول دارد اما مي‌خواهد با افزودن فناوري WebSocket به اين پروتکل، ارتباطي با سرعت بالا بين مرورگر و سرويس‌دهنده وب ايجاد کند. WebSocket يک فناوري وب است که در ارتباطات دو طرفه بيش از پروتکل انتقال TCP به کار مي‌رود.

اگر چه اين فناوري به منظور استفاده در مرورگرها و سرويس‌دهنده‌هاي وب طراحي شده است اما مي‌تواند توسط هر نرم‌افزار سرويس‌دهنده يا مشتري مورد استفاده قرار گيرد.

شواهد نشان مي‌دهد مايکروسافت درصدد افزايش سرعت در نرم‌افزارهاي کاربردي وب است و در اين ميان براي کنترل افسار اسب اينترنت از هيچ تلاشي دريغ نمي‌کند. مدير گروه شبکه شرکت مايکروسافت در بيان استراتژي اين شرکت اعلام کرده است: ما فکر مي‌کنيم نه تنها مرورگرها، بلکه نرم‌افزارهاي کاربردي نيز بايد سريع‌تر باشند و کاربران بايد بدانند چگونه با استفاده از مرورگرهاي خود سريع‌تر به خدمات وب دسترسي پيدا کنند.

منبع  : خراسان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 9:11 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 82
بازدید کل : 73856
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان