انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 در اولين معرفی در سال 91 به موفقيت مالي شرکت کلاه قرمز اشاره مي‌کنيم. اين شرکت توانسته است ميزان درآمدزايي سالانه خود را به يک ميليارد دلار برساند و خود را به عنوان اولين شرکت متن‌باز يک ميليارد دلاري مطرح کند. شرکت Red Hat با ارائه سيستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهاي متن‌بازي که بر پايه لينوکس طراحي مي‌کند، جايگاه ويژه‌اي را در ميان وب‌سرورها و شرکت‌هاي بزرگ فعال در حوزه متن‌باز پيدا کرده است. اين شرکت از طريق پشتيباني از محصولات خود، درآمدزايي مي‌کند و موفق شده است از اين طريق درآمد مالي مناسبي کسب کند. حدود 2 سال پيش، کارشناسان Red Hat اعلام کرده بودند که اين شرکت در سال 2011 درآمد خود را به يک ميليارد دلار خواهد رساند. حال اين پيش‌بيني تحقق يافته و Red Hat خود را به عنوان اولين شرکت متن‌باز يک ميليارد دلاري مطرح ساخته است.

 

افزايش 20 درصدي سهام

ارائه گزارش مالي شرکت Red Hat و تاييد موفقيت مالي اين شرکت سبب شد تا سهام اين شرکت در بازار بورس حدود 20 درصد افزايش يابد. سهام اين شرکت با افزايش حدودي 10 دلار 19.5 درصد رشد را به خود ديد و به مرز 61.5 دلار براي هر سهم رسيد. تازه‌ترين خبرها نيز حاکي از آن است که مديران اين شرکت قصد دارند تا با سرمايه‌گذاري 300 ميليون دلاري، بخش ديگري از سهام عرضه شده خود را در بازار مجدد خريداري کنند.

 

اقدام جديد مايکروسافت

شرکت مايکروسافت در ادامه فعاليت‌هاي عرصه متن‌باز خود به اقدامي جديد دست زده و بخش ديگري از کدهاي ASP.NET را نيز متن‌باز کرده است. بنابراين توسعه‌دهندگان مي‌توانند کدهاي توليدي خود را براي توسعه محصولات نرم‌افزاري مايکروسافت ارائه کنند.

در سال‌هاي اخير مايکروسافت تلاش کرده است تا با توجه به گسترش دامنه فعاليت شرکت‌ها و محصولات متن‌باز، حضور خود را در اين عرصه پررنگ‌تر از قبل کند. اين شرکت در يکي از مهم‌ترين اقدامات خود براي ايفاي نقش در جامعه متن‌باز به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اجازه داد تا برنامه‌هاي کاربردي خود را براي استفاده در ويندوز 8 اين شرکت ارائه کنند. اين رويکرد مايکروسافت با استقبال خوبي از سوي کاربران جامعه متن‌باز روبه‌رو شد که به‌نظر مي‌رسد آينده روشني را براي ويندوز جديد اين شرکت رقم بزند. همچنين خبرها حاکي از آن است که مايکروسافت قصد دارد فعاليت‌هاي خود را در عرصه متن‌باز گسترش داده و به راه‌اندازي بنيادهايي نظير بنياد متن‌باز و مرورگر متن‌باز نيز دست بزند.

 

نسخه پايدار زبان برنامه‌نويسي گوگل

شرکت گوگل که فعاليت خود را براي ارائه زبان برنامه‌نويسي متن‌باز Go از سال 2009 آغاز کرده، به تازگي نسخه پايدار اين محصول خود را منتشر کرده است. کارشناسان رايانه سرعت عملکرد اين زبان برنامه‌نويسي را در حد و اندازه زبان پايتون و امنيت و کارايي آن را مشابه زبان‌هاي C و C++ اعلام کرده‌اند. گوگل براي افزايش تعداد کاربران اين زبان برنامه‌نويسي قابليت تبديل آن به ساير زبان‌هاي برنامه‌نويسي را نيز در نظر گرفته است.

 

تازه‌ترين نظرسنجي از کاربران اوبونتو

در تازه‌ترين نظرسنجي که از کاربران اوبونتو به عمل آمده نتايج جالبي مشخص شده است که مناسب ديديم تا شما را نيز از نتايج آن مطلع کنيم.

بر اساس يکي از فاکتورهاي اين نظرسنجي، 75 درصد از کاربران اوبونتو به‌طور هم‌زمان از سيستم‌‌‌عامل‌هاي ويندوز مايکروسافت نيز استفاده مي‌کنند. در اين نظرسنجي بازه سني کاربران اوبونتو نيز بين 25 تا 35 سال مشخص شده است. نکته قابل توجه ديگري که در اين نظرسنجي خودنمايي مي‌کند استفاده 40 درصد از کاربران اوبونتو از نسخه Ubuntu One است. شايد براي شما نيز جالب باشد اگر بدانيد که بيش از 96 درصد از کاربران اوبونتو را مردان تشکيل مي‌دهند و کم‌تر از 4 درصد از آن‌ها زن هستند. درباره دستگاه‌هاي جانبي مورد استفاده اين جامعه کاربري نيز اين موضوع مشخص شده است که بيش از 50 درصد آن‌ها داراي دستگاهي با سيستم‌عامل آندرويد هستند.

همچنين در اين نظرسنجي درباره دستگاه‌هاي چندکاره‌اي که قرار است در آينده وارد بازار شوند سوالاتي مطرح شد که بر اساس نتايج به‌دست آمده 57 درصد کاربران از دستگاه‌هايي استفاده مي‌کنند که در کنار آندرويد از اوبونتو بهره مي‌برند. 49 درصد نيز با گسترش سيستم‌عامل اوبونتو در تبلت‌ها موافق بودند و 45 درصد نيز ورود اين سيستم‌عامل به صنعت تلويزيون‌هاي هوشمند را اقدامي مفيد و کاربردي قلمداد کردند. لازم به توضيح است که اين نظرسنجي از 17 هزار کاربر اوبونتو در سال 2012 به عمل آمده است.

منبع  :خراسان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 9:3 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 61
بازدید کل : 73835
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان