انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 -وسايلي چون گوشي هاي همراه، لپ تاپ ها و حتي اسباب بازي بچه ها قابليت wifi و اتصال به يک شبکه بي سيم را دارد. در حال حاضر نيز با آمدن فناوري هايي چون بلوتوث، وايمکس و ADSL اتصال اين وسايل به شبکه هاي بي سيم بسيار راحت تر از گذشته شده است و با اين حجم بالاي استفاده از شبکه هاي بي سيم ،حفظ امنيت آن ها نيز اهميت بالايي پيدا مي کند. چند نکته کليدي را براي افزايش امنيت شبکه هاي بي سيم ذکر مي کنيم.امنيت روتر شبکه را بالا ببريد: بيشتر روتر ها براي برقراري ارتباط با ابزارهاي شبکه و هم چنين تغيير تنظيمات پيکربندي داراي رمز عبور هستند که در بعضي لوازم اين رمز به صورت پيش فرض بسيار ساده انتخاب شده است. با توجه به اين نکته زماني که شما قرار است يک شبکه بي سيم محلي را راه اندازي کنيد در قدم اول بايد رمز پيش فرض مودم يا دستگاه مربوطه را تغيير دهيد و آن را با رمز جديدي که تنها خود مي دانيد جايگزين کنيد. در اين حالت اگر رمز تغيير داده شده را فراموش کرديد با RESET کردن دستگاه شبکه دوباره با رمز پيش فرض اوليه فعال مي شود.شناسه شبکه را غيرفعال کنيد: روترهاي بي سيم به صورت خودکار و منظم اسم شبکه يا شناسه سرويس دستگاه را که در اصطلاح «SSID» نام دارد در محيط شبکه منتشر مي کند. براي بالا بردن امنيت بايد انتشار SSID را غيرفعال کنيد تا شبکه شما از ديد همسايه ها و يا عابران غريبه مخفي بماند. هر چند که هنوز هم در اين شرايط يک هکر مي تواند شبکه شما را رديابي و به آن دسترسي پيدا کند!

از سيستم رمزگذاري WPA استفاده کنيد: براي شبکه هاي بي سيم 2 نوع سيستم رمزگذاري داريم که اولي WEP است که از نظر امنيت ضعيف است و به راحتي مي توان با وجود آن نوع سيستم را مشخص کرد و به شبکه وصل شد. اما روش بهتر براي حفاظت از شبکه بي سيم استفاده از WPA است. در اين روش کاراکترهاي رمز شما به اعداد 0 تا 9 و حروف A تا F محدود نيست. آخرين نسخه اين رمزگذار WPA 2 نام دارد که از نظر رمزگذاري قوي تر است و امنيت بالاتري دارد.(ادامه دارد)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 10:18 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 149
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 149
بازدید ماه : 198
بازدید کل : 73972
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان