انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 بررسي هاي جديد نشان داده است در بين وسايل منزل، آن دسته از وسايلي که سيم پيچ دارند، مانند سشوار، جاروبرقي، ماشين لباس شويي و ... ميدان مغناطيسي بسيار قوي تري در اطراف خود ايجاد مي کنند. به عنوان مثال ميدان مغناطيسي و امواج الکترومغناطيسي سشوار به مراتب از يک دکل برق 220 هزار ولت بيشتر است. بنابراين خطر مواجهه با امواج الکترومغناطيس موجود در اطراف تمام وسايل برقي در منازل سلامت افراد را تهديد مي کند . کارشناس مسئول بهداشت پرتوهاي مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت با بيان اين مطلب گفت:براي مصون ماندن از عوارض تشعشعات و امواج الکترو مغناطيسي وسايل برقي در منازل راهکار هاي مختلفي وجود دارد که کاهش مدت زمان استفاده از اين وسايل ،رعايت فاصله و ايجاد حفاظ مهم ترين راهکار هاي توصيه شده است. به طور مثال مدت زمان استفاده از سشوار و جاروبرقي را بايد به حداقل رساند ويا در هنگام خريد اين وسيله نوعي از آن را که بين دهانه سشوار وسر فاصله ايجاد مي کند، خريداري کرد . علاوه براين سيستم سنجش انرژي و اشعه نيز بايددر منازل فعال شود .مهندس علي گوراني در گفت وگو با خراسان تصريح کرد :با توجه به گستردگي کاربرد لوازم برقي در منازل و در شرايطي که اطراف تمام وسايل برقي در منازل ميدان مغناطيسي وجود دارد ، بنابراين به طور طبيعي بدن ما روزانه در معرض امواج الکترومغناطيسي قرار دارد.براي کاهش خطرات اين امواج بايد سيستم سنجش انرژي و اشعه ويژه وسايل منزل فعال شود .وي تصريح کرد:چنين سيستمي دربسياري از کشورهاي دنيا به روش ها ي مختلف وجود داردبنابراين انتظار اين است که ارگان هاي مختلفي از جمله سازمان استاندارد، به عنوان سازمان ناظر اين مباحث را براي بخش هاي مختلف تبيين کند همچنين بخش هاي صنعت ، وزارت نيرو، ساز مان انرژي اتمي و... هريک به عنوان متوليان اين موضوع مي توانند در نهادينه کردن وايجاد سيستم هاي سنجش گام بردارند.وي همچنين در گفت و گو با ايسنا اظهار داشت : تشعشعات الکترومغناطيس از مهم ترين منابع تابش مصنوعي و در دسترس به شمار مي رود که با گستردگي زيادي در تمام امور زندگي افراد از اسباب  بازي کودکان گرفته تا پيشرفته ترين فناوري ها وارد شده است. گوراني گفت: الکترون ذاتا هر جا که حرکت کند اطراف خود ميدان الکتريکي و مغناطيسي ايجاد مي کند که حاوي انرژي است. اين انرژي ها اگر از مقدار مشخصي بالاتر رود، آسيب پذيري بدن در مواجهه با آن افزايش مي يابدو ايجاد سرطان هاي پوست ،ناباروري و... از جمله عوارضي است که در اثر مواجهه طولاني مدت با امواج الکترومغناطيس خطر بروز آن ها افزايش مي بابد .

 

زمان استفاده از منابع مولد انرژي را کاهش دهيد

وي ادامه داد : توصيه جدي ما به افراد اين است که به طور کلي در مواجهه با امواج الکترومغناطيس چند اصل مهم را که مورد تاکيد سازمان جهاني بهداشت است ،در نظر داشته باشند . مهم ترين مبحث در بين اين اصول (آلارا) يا حداقل مواجهه است که البته اين موضوع 4 اصل را شامل مي شود. اولين اصل در مواجهه با تشعشعات مربوط به زمان مواجهه است؛ به اين ترتيب که تا حد ممکن زمان استفاده از منابع مولد اشعه و انرژي کاهش يابد و تنهادر موارد نياز استفاده شود. به عنوان مثال مايکروويو نوسان ساز 300 مگاهرتز است که بايد هنگام استفاده از آن زمان پرتوگيري تا حد امکان کاهش يابد.

 

لزوم افزايش فاصله با منابع مولد اشعه

به گفته گوراني ،دومين اصل در بحث مواجهه با منابع مولد اشعه، فاصله است. بر اين اساس بايد تا حد امکان فاصله از مولد اشعه افزايش يابد؛ چرا که انرژي دريافتي با فاصله نسبت عکس و مجذور دارد. در اين زمينه يک سري راهنماها وجود دارد. به عنوان مثال در زمان روشن بودن مايکروويو، افرادبايد حداقل يک متر فاصله با آن داشته باشند. اين فاصله براي افرادي که از دستگاه نوسان ساز قلب استفاده مي کنند بايد بيشتر باشد؛ به طوري که به اين افراد توصيه مي شود در زمان کار مايکروويو به آشپزخانه وارد نشوند. همچنين به زنان باردار توصيه مي شود خود را در معرض تشعشعات مايکروويو قرار ندهند.همچنين در زمان کار با ماشين لباس شويي نيز بهترين راهکار براي مصون ماندن از خطرات امواج ساطع شده ،اين است که تا حد امکان از محيطي که ماشين لباس شويي در آن کار مي کند، دور شد.وي سومين اصل در مواجهه با منابع مولد اشعه را توجه به«حفاظ» يا "شيلد" عنوان کرد و ادامه داد: در مقابل هر انرژي مي توان با حفاظ مخصوص به آن، مانع ايجاد کرد. حفاظ در مقابل تشعشعات بحث بزرگي در دنياست که در ايران کمتر به آن پرداخته شده است و مردم اطلاع چنداني از آن ندارند.

 

بيشترين ميدان هاي الکترومغناطيس در آشپزخانه هاست

وي با بيان اين که براي ميدان هاي الکتريکي و مغناطيسي استاندارد ملي و مشخصي وجود دارد، افزود: از آنجا که وسايل برقي اطراف خود ميدان هاي الکترومغناطيس ايجاد مي کنند طبعا مکان هايي از منزل که اين وسايل بيشتراست، آلودگي هم بيشتر است. به اين ترتيب در آشپزخانه هاي منازل بيشترين ميدان هاي الکترومغناطيس ناشي از وسايل خانگي وجود دارد.وي مباحث رفتاري را چهارمين اصل در مواجهه با منابع مولد اشعه دانست و گفت: در اين زمينه بحث فرهنگ سازي و آموزش بسيار حائز اهميت است. آموزش ها بايد طوري باشد که تغيير در باور ايجاد کند و به رفتار تبديل شود.کارشناس بهداشت پرتوهاي وزارت بهداشت در پايان گفت: در کشور ما به مبحث سنجش انرژي ها و امواج الکترومغناطيس چندان پرداخته نشده است و اين موضوع در هزينه هاي خانوارها جايي ندارد. اين درحالي است که به عنوان مثال فرمايکروويو سالانه نياز به سنجش دارد و بايد کنترل کيفي شود. لازم است فرهنگ سنجش انرژي ها در خانوارها نهادينه و سيستم سنجش ويژه وسايل منزل فعال شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, ] [ 8:50 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 73828
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان