انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 نوسانات برق و مشکلات ناشي از آن

متاسفانه مشکل نوسان برق در شهرهاي مختلف تا کنون آسيب‌هاي جدي و خسارات سنگيني را براي هم‌وطنان همراه داشته است. از کولرهاي گازي و يخچال گرفته تا تلويزيون و ساير لوازم برقي، همه و همه از جمله قربانياني بوده‌اند که عمرشان با نوسان چند لحظه‌اي برق به پايان رسيده است اما ما مي‌خواهيم با شما درباره لوازم برقي حوزه آي‌تي صحبت کنيم و از اين ميان بيشتر از همه رايانه‌هاي شخصي و لپ‌تاپ‌ها مورد نظر ماست.

 

يک محافظ استاندارد

در رابطه با رايانه‌هاي شخصي يا همان PCها به گفتن يک نکته کفايت مي‌کنيم و آن استفاده از يک محافظ استاندارد است که البته بايد در خريد آن دقت لازم و کافي را داشته باشيد و محافظ را بر اساس اطلاعات درج شده روي برگه راهنماي آن خريداري کنيد زيرا برخي از محافظ‌ها براي مصارف ويژه‌اي طراحي شده‌اند و در زمينه رايانه کاربردي ندارند.

 

لپ‌تاپ‌هاي نازک نارنجي

اما موضوع اصلي مطلب اين هفته درباره نوسان برق در لپ‌تاپ‌هاست که به سادگي اتفاق مي‌افتد و مي‌تواند با سوختن منبع تغذيه و يا آسيب ديدن تراشه‌ گرافيک همراه بوده و هزينه‌اي تقريبي بين 60 تا 200 هزار تومان را براي شما به ارمغان بياورد! بنابراين به نظر مي‌رسد توجه به برخي از نکات اوليه جهت رعايت نکات ايمني در زمينه نوسان برق از نظر اقتصادي نيز منطقي باشد.

 

اتصال لپ‌تاپ به برق شهري

نکته اول درباره نحوه اتصال لپ‌تاپ به برق شهري است. در زماني که شما از باتري لپ‌تاپ استفاده مي‌کنيد و شارژ آن رو به اتمام است بهترين و البته مطمئن‌ترين شيوه کار اين است که با مشاهده پيغام خطاي مربوط به کاهش ميزان شارژ، تمامي اطلاعات جاري خود را ذخيره کرده و لپ‌تاپ را خاموش کنيد. سپس مي‌توانيد با خيال آسوده باتري را از لپ‌تاپ جدا کرده و پس از اتصال فيش ورودي برق، 2 شاخ آن را به برق شهري متصل کرده و در نهايت لپ‌تاپ خود را روشن کنيد. با انجام اين کار از نوسان احتمالي برق در هنگام اتصال به لپ‌تاپ جلوگيري خواهيد کرد. هر چند که مطمئنا در صورت استفاده از محافظ و اتصال رابط برق لپ‌تاپ به آن، شرايط ايمني بسيار مطمئن‌تر خواهد شد. در همين جا بد نيست به اين نکته اشاره کنيم که استفاده نکردن هم‌زمان از باتري و برق، باعث افزايش طول عمر باتري لپ‌تاپ شده و از کوتاه شدن مدت نگهداري شارژ در آن نيز جلوگيري مي‌کند.

 

استفاده از دستگاه‌هاي جانبي

اما يکي ديگر از اتفاقاتي که مي‌تواند نوسان برق و به تبع آن آسيب‌هايي را براي لپ‌تاپ شما به همراه داشته باشد اتصال آن به دستگاه‌هاي جانبي مانند تلويزيون، ويدئو پروژکتور و چاپگرهاي قديمي است. در اين دستگاه‌ها و دستگاه‌هاي مشابه که به وسيله کابل‌هاي مختلف به لپ‌تاپ متصل مي‌شوند (به استثناء کابل‌هاي شبکه) امکان ايجاد نوسان الکتريکي وجود دارد. بنابراين راه‌حل منطقي اين است که در هنگام اتصال يکي از دستگاه‌هاي مورد نظر را خاموش نگه داشته و پس از برقراري ارتباط به وسيله کابل‌هاي موجود آن را روشن کنيد. به عنوان مثال هنگامي که مي‌خواهيد کابل ويدئو پروژکتور را به درگاه خروجي کارت گرافيک لپ‌تاپ متصل کنيد دقت داشته باشيد که اگر لپ‌تاپ شما روشن است حتما ويدئو پروژکتور خاموش باشد. البته با توجه به اين‌که معمولا ويدئو پروژکتورها در ارتفاع بالا نصب مي‌شوند و امکان دارد شرايط خاموش کردن آن‌ها مهيا نباشد، راه‌حل ساده‌تر اين است که قبل از روشن کردن لپ‌تاپ خود، ابتدا کابل رابط را متصل کرده و سپس آن را روشن کنيد.

 

اتفاق هميشه نمي‌افتد

هر چند ممکن است تا به حال بارها بدون توجه به اين نکات، از برق شهري و دستگاه‌هاي جانبي استفاده کرده باشيد و هيچ مشکلي نيز براي شما پيش نيامده باشد اما به‌خاطر داشته باشيد که اتفاق يک‌بار مي‌افتد و مي‌تواند هزينه‌اي گزاف را براي شما به همراه داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, ] [ 7:39 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 59
بازدید کل : 73833
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان